Mor och dotter hamnar alltid i bråk.

Mysigt att ha lilla mamsen på besök. Båda är trötta idag. Det blev en hård kväll igår. Men trevlig! Simon bjöd hem på födelsedagskalas hos sig med god middag, lite (mycket?!) dricka och trevligt sällskap! Kvällen fortsatte ner på stan och som vanligt blev det ett tråkigt slut eftersom vi fått i oss lite för mycket sprit. Efter lite högljutt grälande mitt på Bruksgatan  övertalades jag att följa med hem till Simon. Stackars mamma! Hon hade ingen aning om vart jag var och hennes mobil var dessutom av så det gick inte att få tag på henne heller. Hon kunde inte sova på hela natten. Förlåt mamma!

Vi bestämde oss för att gå ner på stan och äta lite lunch så vi satte oss på favorit stället Mezo. Helt plötsligt kom det folk springade fram och tillbaka som om de hade panik. Efter dom kom ridande poliser i full gallopp. Någonting var på gång. Kravallpoliser och minibussar kom in från ena sidan och från andra sidan kom det GAISsupportrar med vita maskar. Riktig tumult uppstod mitt framför Mezo! Smaklig måltid. Slagsmål och skrikande idioter som kastade grejor omkring sig. JAG FATTAR VERKLIGEN INTE GREJEN!!! Sen när blev skadegörelse och slagsmål fotboll?? Det är ju helt sjukt att det finns folk som åker runt från olika städer för att få en adrenallinkick.....
När hela kravallen fortsatte neråt stan satt vi kvar där med vår halvuppätna mat. Helt skakis. Utanför satt en kille med sprutande blod ur skallen och en med sönderslagen näsa. Polisen plåstrar om dom och klappar dom på axeln typ "bra jobbat". Sjukaste jag varit med om.
http://hd.se/helsingborg/2010/10/02/fotbollssupportrar-harjar-i/
Nu skulle vi egentligen gå över gatan och spela lite Bingo men så självklart stänger dom kl 16 just idag. Tråkigt! Det blir lite mys i soffan i stället och lägga lite ansiktsmask. Det är man väl värd när man är trött?

Från en sak till en annan. Jag har köpt en gitarr! Inte vilken som helst utan en rosa gitarr! Mitt nya projekt. Lära mig spela. Tror ni att jag kan?
Trevlig lördag allihopa! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0