Gothenburg in my Heart.


Känns alltid lite konstigt att komma hem. Hem till mamma och pappa, alla gamla vänner och alla gamla minnen. Så fort jag sätter foten här så flyger en känsla över mig som jag inte riktigt kan beskriva. Men det är en bra känsla. Min helg är snart slut och jag ska åka tillbaka till mitt älskade Helsingborg. Ja, älskade faktiskt.
När folk frågar mig hur jag har det så är det alltid "Trivs du i Helsingborg?" med en underton av "När kommer du tillbaka till Göteborg?". Ska jag vara helt ärligt så vet jag inte om jag kommer tillbaka. Mitt liv är i Helsingborg numera. Det är där jag bor, det är där jag jobbar, det är där jag festar och har kul med mina vänner och det är där jag har min älskade Simon. Så varför komma tillbaka hit egentligen? Jag älskar att komma tillbaka över en helg och få en dos av Göteborg men jag längtar tyvärr inte hem. (Bli inte besviken nu Millan... Du är välkommen till mig NÄR DU VILL!!)
Min helg har verkligen varit hur bra som helst. Jag har hunnit med lite av allt. En mysdag hemma i fredags med familjen, en bok och god mat. Skööönt att bara vara. Lördagen startade jag tillsammans med min bästaste Millan och hennes kille Fredrik med ett hårt spinningpass. Vilken deja vu känsla att vara tillbaka på Johanneberg gymmet. Kände mig nästan som 18 år igen.
Eftermiddagen spenderades på Avenyn med lilla mamsen. Vi hade fått 1000 kr var av min snälla pappa som vi fick köpa vad vi ville för (verkligen!?) Jag som för stunden är ganska fattig tyckte att det var väldigt trevligt och fyndade ett par nya skor och en fin höstjacka som jag haft i sikte ett tag men varit för snål för. Lovely!
Klockan 17 mötte vi upp våra bästa vänner Iréne och Millirutten. Vi gick och åt en god middag på en italiensk restaurang. Kombinationen mousserande vin och rödvin knäckte mig dock... Huvudvärk! Kl 19 skulle vi gå och se Mia Skäringer på Konserthuset. Höga förväntingar i luften. Tyckte tyvärr att det var en lite för djup föreställning för att se en lördagskväll. Läs boken istället!!
När föreställningen var slut var självklart inte kvällen slut. Partytime! Bollebygdsgänget. Haha so back in the daaaays! Men roligt hade vi. Festade på fjärde våningen med utsikt över AVENYN. Det är med stil det. Sedan rullade vi vidare och besökte min kära bror på Exet. Sjukt att jag aldrig varit där innan? Bra ställe!
Kl 4.00 dansandes näst intill ensam på Valands dansgolv inser jag att jag borde kanske åka hem.

Väl hemma stod en tallrik med två ostmackor, O´boy och en liten lapp på bordet. Jag älskar dig mamma ♥. En hög med framkallade fotografier från 90-talet gave me good memories och inatt sov jag som en prinsessa.

Detta blev ett långt inlägg. Men kanske ändå ganska kul att läsa? Jag vet inte. Jag skriver mest för mig själv. Det jag vill ha sagt iallafall är att jag är och förblir en göteborgare i mitt hjärta.

Massor av Kärlek ♥


Friends forever ♥


Som en liten slutnotis som ingen behöver läsa. Nu skulle jag egentligen gå och röstat. Men jag är klantig som vanligt och har glömt mina röstkort hemma. Don't hate me! Jag sympatiserar med Moderaterna ändå. :)

Kommentarer
Postat av: Alexsandra hanson

hahah jag hoppas att du fortfarande har kort går för du var så söt i det :D

2010-09-19 @ 14:08:49
Postat av: alexsandra hanson

*kort hår

2010-09-19 @ 14:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0