Ofrivillig ledighet.

Januari månad är väl inte den bästa månaden för alla företag precis. Inte för IKEA heller. Därför blir man utan tider och får helt enkelt passa på att göra annat som man annars inte hinner med. Men som ni alla vet kan Alice inte ligga på latsidan ändå. Sjukt vad produktiv jag har varit den senaste tiden. Jag förstår faktiskt inte riktigt själv hur jag får tiden att räcka till. Men tydligen går det!

Igår till exempel. Jag startade dagen med en mysig frukost framför nyhetsmorgon och med sällskap av både mitt hjärta och HD. Sen bar det iväg till SATS för en timmes svettande. Hemma igen. Finishmålning av väggarna som vi äntligen har valt att måla vita. Under tiden passade jag på att slänga in en tvätt och baka brownies (hur gick det ihop?!) Melodin från Askungen spelades upp i min hjärta "Vi ska sy och Vi ska sticka.... na na na na na na så ska vi sy modellen...." 

Sedan iväg på MIH future möte för att efter det spontanshoppa lite och sedan gå till torget och fylla på med nyttigheter i kylen. Väl hemma fick jag vara en hjälpande hand då mitt hjärta skulle sätta upp våra nya hatthyllor (som för övrigt var anledningen till att vi fick tummen ur och faktiskt satte igång målar projektet... Den gamla hatthyllan ramlade ner på grund av för hög belastning..) Resultatet blev faktiskt väldigt bra!



Ljus och fin hall!

Förra veckan var Henke Penke på besök. Gud vad jag saknat honom! Vi hade lite catch up time som avslutades lite knepigt. As usual. No more information. Underbart det är att man har vänner som verkligen förstår och som finns, alltid. I love you!

Till helgen väntar ett besök i Göteborg. Jag längtar redan! På lördag ska jag nämligen hem till Caroline, my American girl! Hon har varit borta i lite mer än ett år och har äntligen landat på svensk mark igen. Inte för att vara den som är den men.... Hur länge kommer hon stanna denna gången? Det är frågan. I love you tooo!

Och med det säger jag tack och hej och krya på dig till min lilla sjukling som ligger i sängen och är halvt döende. Snickersglass och massor av kärlek kommer göra honom frisk. Eller vad tror ni??

Tjingeling ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0