Ett jädrans tjöööt.

Någon som missat att det är kanelbullensdag idag? Naaae skulle inte tro det. Idag är det inte tillåtet att banta, idag ska man äta kanelbullar, idag kan man köpa tre för två, idag firar vi vadå egentligen? En kanelbulle. Haha det är lite töntigt egentligen men jag förstår ändå den underliggande anledningen till varför vi firar just kanelbullen. Den är ju svensk!

Igår från kl 16 till 2 inatt var jag med ett gott gäng på IKEA Jönköping och hjälpte till att bygga inför julen. Kändes också lite konstigt.. Jul nu? Det är ju inte Jul förrän om nästan 3 månader! Men man ska väl börja i tid... Iallafall började jag och Lollo prata om traditioner och hur viktigt det är. Hon är en riktig julälskare och håller på traditionerna. Hon gör fortfarande en liten julkalender till sin dotter som snart fyller 18 år. Härligt tycker jag! Jag älskar Julen och allt som hör till. Hon också och vi gick runt och brast ut i "Ooooh vad fin" eller "titta den här skulle vara så fin under granen!". Efter hårt slit i några timmar kom vår chef med lite energi. Vad tror ni det var? Kanelbullar!
Jag tycker att det är viktigt att hålla på traditioner eftersom det är dom som skiljer oss åt i världen och det är traditionerna som gör oss till svenskar. Men jag tycker att det är tråkigt när allt ska gå till överdrift... Tänk ifall vi tröttnar på att fira jul bara för att det är ett sånt jädrans tjööt??
Tänk på det du.

Här är mitt kanelbullensdag-bidrag som jag bakade i söndags ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0